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Abstract

Introduction: Many of the tasks performed by radiographers rely on effective communication with patients. This study aims to evaluate radiographers’ experiences communicating with patients to determine what communication skills they believe they have, challenges they encounter and any familiarity with communication tools. It also assesses their willingness to accept further training and utilise recognised scripted communication tools, such as AIDET (Acknowledge, Introduce, Duration, Explanation and Thank you). Methods: Data were collected using an online survey deployed using the MS Forms platform. The survey consisted of 42 questions: 12 qualitative ‘open-ended’ questions and 30 ‘close-ended’ quantitative questions. The survey remained open between March and May 2022. Quantitative data were analysed using descriptive statistics and qualitative responses using thematic content analysis. Cross distribution analysis, basic percentages, and graphic bar charts were used for quantitative data analysis. Results: One hundred and nine radiographers completed the questionnaire. Quantitative analysis found that 84 % ( n = 87) of radiographers had not received additional post-qualification training in patient communication. Five communication themes emerged from the thematic analysis; (1) Expectations, (2) Education, (3) Improvements, (4) Errors, and (5) Communication Tools. The scripted communication tool AIDET, according to 86 % ( n = 89) of respondents, was perceived to be potential helpful in improving radiographer-patient interactions. Conclusion: Radiographers do not believe they have received adequate training for communicating with patients and would like to receive additional training and education. AIDET could be a useful communication tool as a starting guide for less experienced radiographers. There is a need for further studies that explore the use and effectiveness of scripted communication tools in radiographers’ communications skills. In addition, additional post-registration training opportunities need to be available for radiographers in patient communication.

Introduction : De nombreuses tâches effectuées par les radiographes reposent sur une communication efficace avec les patients. Cette étude vice à évaluer l'expérience des radiographes en matière de communication avec les patients afin de déterminer les compétences en communication qu'ils pensent avoir, les difficultés qu'ils rencontrent et leur familiarité avec les outils de communication. Elle évalue également leur volonté d'accepter une formation complémentaire et d'utiliser des outils de communication scénarisés reconnus, tels que AIDET (Acknowledge, Introduce, Duration, Explanation and Thank you). Méthodologie : Les données ont été recueillies au moyen d'une enquête en ligne déployée sur la plateforme MS Forms. L'enquête comportait 42 questions: 12 questions qualitatives « ouvertes » et 30 questions quantitatives « fermées ». L'enquête est restée ouverte entre mars et mai 2022. Les données quantitatives ont été analysées à l'aide de statistiques descriptives et les réponses qualitatives à l'aide d'une analyse de contenu thématique. L'analyse de la distribution croisée, les pourcentages de base et les diagrammes à barres ont été utilisés pour l'analyse des données quantitatives. Résultats : Cent neuf radiographes ont répondu au questionnaire. L'analyse quantitative a révélé que 84 % (n = 87) des radiographes n'avaient pas reçu de formation complémentaire post-qualification en communication avec les patients. Cinq thèmes de communication ont émergé de l'analyse thématique: (1) attentes, (2) formation, (3) améliorations, (4) erreurs et (5) outils de communication. selon 86 % (n = 89) des personnes interrogées, L'outil de communication scénarisé AIDET, pourrait être utile pour améliorer les interactions entre le radiographe et le patient. Conclusion : Les radiographes estiment qu'ils n'ont pas reçu une formation adéquate pour communiquer avec les patients et souhaiteraient bénéficier d'une formation et d'un enseignement supplémentaires. AIDET pourrait être un outil de communication utile en tant que guide pour les radiographes moins expérimentés. D'autres études seront nécessaires pour explorer l'utilisation et l'efficacité des outils de communication scénarisés dans les compétences de communication des radiographes. En outre, des possibilités supplémentaires de formation post-agrément doivent être offertes aux radiographes dans le domaine de la communication avec les patients.

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