Go to main content
Formate
Cite
Citation
American Psychological Association 7th edition (APA 7th)
🇺🇸 English, US
Boloré, S., & Terraneo, F. (2020). La formation à l’examen clinique infirmier et à l’interprofessionnalité. Soins Cadres, 29(117), 47–50. https://doi.org/10.1016/j.scad.2020.01.011
Formate
BibTeX
MARCXML
TextMARC
MARC
DublinCore
EndNote
NLM
RefWorks
RIS

Résumé

La formation infirmière en Suisse romande a évolué ces dernières années pour répondre aux défis de santé actuels et s’inscrire dans le schéma bachelor-master-doctorat. L’examen clinique infirmier tel qu’enseigné à Genève amorce un changement de culture dans les milieux professionnels. Le programme d’interprofessionnalité soutient le développement d’un travail en réseau où le patient est réellement partenaire.

Nursing education in French-speaking Switzerland has evolved in recent years to meet the current health challenges and to fit into the bachelor-master-doctorate system. The clinical nursing examination as taught in Geneva is initiating a change of culture in professional circles. The interprofessional programme supports the development of networking in which the patient is a real stakeholder.

Einzelheiten

Aktionen

PDF