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Résumé
La musique est à même de limiter le sentiment de solitude éprouvé par un grand nombre d’adolescents, d’accroître leur bien-être et de réguler leurs émotions. Une équipe de recherche interdisciplinaire s’est associée à des équipes soignantes, des jeunes hospitalisés en psychiatrie et des développeurs pour concevoir Groovy Park , un care game combinant musique et jeu vidéo. Ce jeu permet de créer ensemble de la musique sous différentes formes. Après qu’il a été testé dans deux institutions psychiatriques, il apparaît qu’il favorise la créativité, l’inclusivité et les interactions sociales. Les retours des utilisateurs visent à permettre l’ajustement du prototype en vue d’une intégration pérenne dans les pratiques de soins.
Music can reduce the sense of loneliness experienced by many teenagers, increase their well-being and regulate their emotions. An interdisciplinary research team has teamed up with care teams, young psychiatric inpatients and developers to design Groovy Park, a care game combining music and video games. The game allows players to work together to create music in a variety of forms. Tested in two psychiatric institutions, it encourages creativity, inclusiveness and social interaction. User feedback is intended to enable the prototype to be adjusted with a view to its perennial integration into care practices.
Music can reduce the sense of loneliness experienced by many teenagers, increase their well-being and regulate their emotions. An interdisciplinary research team has teamed up with care teams, young psychiatric inpatients and developers to design Groovy Park, a care game combining music and video games. The game allows players to work together to create music in a variety of forms. Tested in two psychiatric institutions, it encourages creativity, inclusiveness and social interaction. User feedback is intended to enable the prototype to be adjusted with a view to its perennial integration into care practices.